

تبدیل چیست؟
در بازاریابی ، تبدیل عملی است که توسط یک بازدید کننده وب سایت انجام می شود ، که برای صاحب وب سایت سودآور است و از طریق پیام های تماس با عمل (CTA) تشویق می شود. برای اینکه بازدید کننده بتواند عملکرد مورد نظر خود را انجام دهد ، عناصر طراحی و قابلیت استفاده باید در ایجاد یک تجربه کاربری یکپارچه با یکدیگر همکاری کنند.
انواع مختلفی از اقدامات سودآور وجود دارد که می توانند به عنوان تبدیل درنظرگرفته شوند: خرید یک محصول ، بارگیری کتاب الکترونیکی یا مطالب رایگان ، تماشای فیلم یا گوش دادن به مطالب صوتی ، عضویت در خبرنامه ، و…
وقتی گیرنده پیام بازاریابی اقدام مطلوب را انجام دهد ، ما آنرا تبدیل (Conversion) می نامیم. تبدیل یک معیار بسیار مهم در بازاریابی است ، اما همیشه به معنای خرید نیست. تبدیل نیز می تواند قبل از فروش اتفاق بیفتد.
تعداد بسیار کمی از مشتریان آماده هستند که اولین لحظه ای که به یک وب سایت آمده اند از محصولات آن سایت خریداری کنند. تبدیل به مشاغل اجازه می دهد تا مشکلات مربوط به وب سایت یا روش های بازاریابی خود را در شناسایی کنند با تجزیه و تحلیل چرخش مشتری در سایت و پیدا کردن مشکلات ، بازاریابان می توانند ببینند چه چیزی کار نمی کند یا چه کم و کاستی در سایت خود دارند ، چه منابعی ترافیک بیشتر مشتری را به ارمغان می آورد ، و کدام یک را باید کنار گذاشت.
چرا بهینه سازی نرخ تبدیل مهم است؟
ممکن است شما فکر کنید مشاغل خرده فروشی نیازی به بهینه سازی نرخ تبدیل خود ندارند زیرا مشتریان همیشه کالاهای مورد نیاز خود را خریداری می کنند: اگر روی تبلیغ یک محصول کلیک کرده و وارد صفحه محصول شده باشید ، فروش قطعی است؟ در حقیقت ، این نمی تواند حقیقت داشته باشد ، و دلایل بسیاری وجود دارد که کاربران بدون خرید از صفحه (از جمله عدم اعتماد به فروشنده و…) از صفحه خارج می شوند.
CRO بسیار مهم است زیرا به فروشگاههای آنلاین این امکان را می دهد تا از ترافیکی که قبلاً داشته اند ، بیشترین استفاده را ببرند تا نیازی به سرمایه گذاری بیشتر در خرید مشتری نباشد. از آنجا که تقاضا برای تبلیغات آنلاین روز به روز در حال رشد است ، بنابراین هزینه های پرداخت برای هر کلیک نیز افزایش می یابد. مشاغل دائماً بودجه تبلیغی خود را افزایش می دهند ، اما از آنجا که همه تبلیغ ها به کلیک و فروش ختم نمی شوند ، CRO به یک روش ضروری برای پایین نگه داشتن قیمت ها تبدیل می شود.
نرخ تبدیل درصد بازدید کنندگان به صفحه ای است که یک هدف خاص (یک عمل خاص) را دنبال می کند.این اهداف عبارتند از:
- ارسال اطلاعات
- ثبت نام در یک خبرنامه
- تماس با یک شماره معین
- ایجاد یک حساب کاربری
- تکمیل فرم
- بارگیری یک منبع
- تعامل با یک سایت
- خرید (هدف نهایی)
تبدیل های کلان اهداف اصلی مانند درخواست فروش یا نقل قول است ، در حالی که تبدیل های خرد فقط مسیر تبدیل به کلان را آسان می کند (به عنوان مثال اضافه کردن محصولات به سبد خرید).
بیشتر بخوانید >> ۵ استراتژی برتر بازاریابی تأثیرگذار
تست تبدیل
آزمایش به فروشگاههای آنلاین این امکان را می دهد تا پیشرفتهایی را که تغییرات خاص در وب سایت و صفحات اصلی ایجاد می کند ، ارزیابی کنند.
چرا آزمایش تبدیل مهم است؟
افزایش ترافیک به هزینه زیادی برای تبلیغات نیاز دارد و احتمالاً زمان زیادی نیز هدر می رود … با این وجود ، افزایش نرخ تبدیل مقرون به صرفه تر و سریع تر است. هنگامی که تصمیم گرفتید برای تبدیل بهینه سازی کنید ، می توانید از دو روش استفاده کنید: تست A / B و تست چند متغیره.
در طول آزمایش A / B ، شما ترافیک خود را به نصف تقسیم می کنید وبه ۵۰٪ بازدید کنندگان خود صفحه اصلی و ۵۰٪ دیگر تغییرات جدید را نشان می دهید. در پایان آزمون ، خواهید دید که کدام یک عملکرد بهتری دارد. آزمایش A / B برای فروشگاه های آنلاین که ترافیک زیادی را تجربه نمی کنند و یا نتیجه گیری سریع لازم است ، مناسب تر است.
از طرف دیگر ، شما می توانید تغییرات بیشتری را به طور همزمان آزمایش کنید ، اما برای به دست آوردن یک نتیجه دقیق ، به زمان و مقدار زیادی ترافیک نیاز خواهید داشت.
نتیجه
در این مقاله سعی کردیم راه های افزایش ترافیک برای بازاریاب ها را توضیح دهیم امیدواریم که برای شما مفید بوده باشد