

با وارد شدن به عصر تکنولوژی و گسترش شبکههای مجازی مشاغل جدید بسیاری بهوجود آمدند که با فضاهای مجازی و به صورت دیجیتال انجام میشوند. یکی از این مشاغل که در سالهای اخیر پیشرفت و گسترش قابلتوجهی داشته بازاریابی اینترنتی بوده است. همچنین این نوع از بازاریابی مزایایی دارد که هر صاحب کسب و کاری را ترغیب به انجام اینکار میکند.
بازاریابی اینترنتی چیست؟
همانطور که میدانید با وارد شدن به عصر تکنولوژی و گسترش شبکههای مجازی مشاغل جدید بسیاری بهوجود آمدند که با فضاهای مجازی و به صورت دیجیتال انجام میشوند. یکی از این مشاغل که در سالهای اخیر پیشرفت و گسترش قابلتوجهی داشته بازاریابی اینترنتی بوده است. درادامه به مفهوم آن و انواع آن خواهیمپرداخت.
امروزه با افزایش تعداد کسب و کارها و افزایش میزان رقابت بین آنها صاحبان کسب و کار از هر ابزاری برای رشددادن کسب و کارشان کمک میگیرند. یکی از این ابزارها بازاریابی اینترنتی است که به افراد کمک میکند روشهای مختلف برای جذب مشتری، حفظ مشتری و بهترین استراتژی ها را در این نوع بازاریابی بیاموزند. این نوع از بازاریابی مزایایی دارد که هر صاحب کسب و کاری را ترغیب به انجام اینکار میکند:
یکی از مهمترین مزایای این بازاریابی بررسی کانالهای متنوع بازاریابی است: یعنی شما میتوانید زیر نظر بگیرید که مخاطبان و کاربرانتان از چه کانالهایی وارد وبسایت شما میشوند سپس میتوانید اثر کانالهای مختلف را چک کنید و از پربازدهترین آنها به نفع خود استفاده کنید.

بازاریابی اینترنتی
شناسایی رفتار مشتری: شما در بازاریابی اینترنتی میتوانید با بررسی ویژگیهای مشتریهایتان مانند سن، مدرک تحصیلی، مکان جغرافیایی، جنسیت و … تشخیصدهید که چه محصولی بهترین محصول برای ارائهدادن است.
استفاده راحت و همگانی: در بازاریابی اینترنتی به علت سهولت فضایکاری تمامی سنین و افراد میتوانند تنها با یک کلیک سفارشی ثبتکنند یا با محصولی که ارائه داده شده آشنا شوند.
تمرکز کامل روی مشتری: شما میتوانید با آنالیز و دستهبندی مشتریها و تشخیص نیاز هر دسته بفهمید که چه محصولی برای کدام دسته مناسبتر است.
رسیدن به نتیجه با هزینهی پایین: در دیجیتال مارکتینگ میتوان بهجای چاپ بروشورهای تبلیغاتی و صرف وقت و هزینهی زیاد تنها با انتشار متن یا مطلب مورد نظر در شبکهی اجتماعی به هدف خود برسید. علاوه بر اینها بازاریابی به چند نوع دیگر تقسیم میشود.
شامل: بازاریابی وابسته، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی داخلی، بازاریابی شبکههای اجتماعی، بازاریابی موتور جستجو و موارد دیگر.