

یکی از بزرگترین چالش هایی که شرکت های آنلاین امروزی با آن روبرو هستند حفظ ارتباط موتورهای جستجو، به ویژه گوگل است. با توجه به اینکه گوگل کنترل بیش از ۹۰ درصد از ترافیک در ایالات متحده را دارد، تعجب برانگیز نیست که مهمترین هدف هر استراتژی بازاریابی اینترنتی، ابتدا گوگل باشد. این یک اصل معتبر است که SEO در سایت یکی از مهم ترین ساختارها می باشد که هر کسب و کار نیاز دارد تا ارتباط خود را با موتور های جستجو برقرار کند.
در زیر ۴ راه حل برای بهبود قدرت SEO هر وب سایت آمده است.
اضافه کردن صفحه وب
اضافه کردن یک صفحه وب به هر سایت به مشتریان شما این امکان را می دهد که محتوای تازه را به راحتی و به طور منظم اضافه کند. این تکنیک به معنای واقعی کلمه برای کمک به رتبه بندی است، مثلا برای یک فروشگاه آنلاین قطعات خودرو و یا یک رستوران محلی. اگر سایت خود را حداقل هفته ای یک بار بروز رسانی بکنید علاوه بر افزایش اطلاعات مشتریان خود، برای SEO سایت هم مفید خواهد بود.
هر صفحه را منحصر به فرد کنید
گوگل نسبت هر وب سایت را با توجه به محتوایی که در آن وجود دارد، مرتبط می کند و همواره به دنبال محتوای مرتبط که در هر جای دیگری در اینترنت وجود داشته باشد نیست. این بدان معنی است که محتوای هر صفحه باید متفاوت از هر سایت دیگری در وب باشد. این مسئله محتوای تکراری، وحشت تمام صاحبان سایت را افزایش می دهد. به سادگی، اگر هر محتوایی را که در جای دیگری در اینترنت نمایش داده می شود منتشر کنید، احتمال رد شدن سایت شما از طریق موتورهای جستجو را افزایش می دهد زیرا الگوریتم به دنبال محتوایی است که سایت شما را از سایت های دیگه جدا کند. همچنین باید مراقب پیوند های داخلی در درون سایت خود نیز باشید تا مطالب تکراری یا حتی خلاصه را در درون سایت خود پیوند ندهید.
کلمات تکراری را از وب سایت خود حذف کنید
مجددا تکرار می کنیم که محتوای منحصر به فرد برای موفقیت هر جستجوگر سایت بسیار حیاتی است. هنگام طراحی یک طرح وب سایت برای مشتری، وسوسه انگیز است که اطلاعاتی مانند متن، اطلاعات تماس و حتی شعارهای شرکت در هر صفحه از سایت را بگنجانید اما الگوریتم ربات های جستجو گر از کلمات تکراری در هر صفحه بیزارند. اگر در هر صفحه محتوای منحصر به فرد کافی وجود نداشته باشد، این خطر را دارد که سایت مشتری شما به دلیل محتوای تکراری از لیست جستجوها حذف شود. به همین دلیل چنین متن های تکراری را از وب سایت خود حذف کنید تا محتوای اطلاعاتی واقعی سایت به هیچ وجه دچار مشکل نشود.
برای هر کلمه کلیدی یک صفحه وب جداگانه بسازید
بهترین راه یک وب سایت برای رتبه بندی داشتن کلمه کلیدی خاص است، ایجاد یک صفحه وب هدفمند برای این عبارت با کلمات کلیدی در برچسب <title>، <meta> برچسبهای توصیف، <h1> و URL است. یک صفحه اختصاصی برای هر محصول یا خدمات یک تجربه کاربری خوب را تضمین می کند زیرا آنها به طور مستقیم از این نتایج موتور جستجو در این صفحه آگاه می شوند و برای آنها بسیار ارزانتر از خرید آنلاین یا ارسال فرم برای اطلاعات بیشتر است.
با در نظر گرفتن تمام پیشنهادات فوق در هر یک از پروژه های طراحی وب سایت، برای مشتریان خود بهترین فرصت ممکن برای تولید، فروش و سود از رتبه بندی موتور جستجو را ارائه کنید.